Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Share

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by eyes143 on Thu 16 Apr 2009, 6:46 pm

    1. Hidup Lelaki Lebih Mudah

    Lelaki lebih mudah cara hidupnya berbanding wanita. Kerana itu, lelaki sukar untuk memahami jika sesuatu perkara itu disampaikan dalam bentuk kiasan ibarat oleh wanita. Wanita suka mengkias ibarat dan berharap lelaki faham, tetapi lelaki lebih suka jika ianya dijelaskan dengan bahasa yang mudah dan jelas, secara berterus-terang. Sekiranya wanita tidak jelas mengenai sesuatu perkara, tanyalah secara terbuka kepada lelaki. >>> tak yah nak kias2 da.. direct je.. hi hi..

    2. Bahasa Lelaki Adalah Berlainan

    Lelaki bercakap dengan bahasa yang berlainan. Ini yang menyebabkan lelaki dan wanita sukar berkomunikasi antara satu sama lain. Apa yang dari kata-katanya, jika dia bercakap dengan wanita, adalah berbeza daripada yang dimaksudkannya. Ini bukan bererti dia berbohong. Maka adalah lebih baik bagi wanita untuk memahami lelaki dari apa yang dilakukannya berbanding dari apa yang dikatakannya. Lelaki tidak pandai melahirkan rasa hatinya dalam bentuk kata-kata. >>> dorang ckp A, kita ingat A rupa2nya B.. huh!

    3. Lelaki Suka Membisu

    Wanita berkebolehan untuk membincangkan sesuatu subjek yang sensitif dan mendukacitakan sebagai salah satu cara berhadapan dengan realiti, tetapi lelaki masih lebih suka untuk menyembunyikan dan membisu. >>> jangan la jadi bisu je.. kitorang menyampah tau!!

    4. Lelaki Tidak Kompleks

    Jika terdapat semua tanda yang menunjukkan bahawa seseorang lelaki hanya mahu wanita menjaganya, mengemas rumah, menyediakan makanan untuknya dan melakukan jima' secara kerap dengannya, wanita harus percaya bahawa itulah yang lelaki tersebut mahu. Ini bukan bererti lelaki berfikir secara primitif, tetapi lelaki memang sedemikian. Wanita biasa menganggap lelaki sebagai kompleks, tetapi sebenarnya kehendak lelaki adalah mudah. >>> ye ke mudah?? kena kaji balik ni.. hi hi..

    5. Jangan Paksa Lelaki

    Bila wanita mendesak lelaki agar mendedahkan perasaannya, mungkin lelaki itu akan mendedahkan sesuatu yang wanita itu tidak suka mendengarnya. Maka adalah lebih baik jangan bertanya dan menyelidik hingga ke akar umbi. Lebih baik bagi wanita membaca bahasa badan lelaki, matanya, atau perubahan mendadak dalam corak perlakuannya. Jika dia pada kebiasaannya suka membaca tetapi tidak melakukannya, mungkin pada ketika itu fikirannya sedang kacau. >>> tapi kitorang nak tahu feel korang :oops:

    6. Lelaki Berahsia Dengan Lelaki Lain


    Tidak sebagaiana wanita yang lebih mudah untuk bercakap dengan wanita yang lain mengenai masalah, harapan dan kebimbangan yang amat rahsia dan peribadi, adalah sukar bagi lelaki untuk menjadi mesra secara verbal sedemikian rupa. Untuk melakukannya, lelaki memerlukan kekuatan dan keberanian yang tinggi. >>> yg ni aku sokong!!

    7. Lelaki Pentingkan Kejujuran


    Jika lelaki tahu bahawa isterinya suka bercerita pada wanita lain tentang dirinya, besar kemungkinan lelaki itu tidak akan bercerita lagi secara mesra mengenai hal-hal rahsia kepada isterinya. Kejujuran adalah penting bagi lelaki. Dia mahukan isterinya menyimpan rahsia-rahsia rumahtangga. >>> mana da citer kat org len..

    8. Lelaki Tidak Suka Dikritik

    Jangan mengkritik lelaki, melainkan jika anda sedia untuk bertikam lidah dengannya. Lelaki tidak begitu terbuka untuk menerima kritikan. Mengkritik di belakangnya, contohnya kepada saudara atau kawannya, mungkin dapat mengelakkan konfrantasi serta merta tetapi dia akan berasa marah juga apabila perkara tersebut disampaikan kepadanya. Cara yang baik untuk mengkritik lelaki ialah dengan berjenaka dan lembut. Cara lelaki mengkritik adalah berlainan, dan jarang dilakukan oleh lelaki. Bila lelaki mahu mengkritik, masa dan keadaan dipilih dengan teliti. Bila menegur, perbincangan itu ringkas, tidak beremosi, dan tepat. Untuk wanita mengkritik lelaki, elok jika kritikan itu digabungkan dengan sedikit pujian. >>> ada gak lelaki yang laser beb!!

    9. Lelaki Juga Mahukan Sokongan

    Bila lelaki menghadapi masalah dan mengadu pada wanita, wanita harus memberitahu lelaki itu bahawa dia masih diperlukan. Lelaki mahukan keselesaan perasaan, sokongan serta kata-kata "Saya cintakan abang..." dan "Tidak kira apa yang terjadi, saya tetap bersama abang .....". >>> u jump, i jump... phewittttt!!

    10. Lelaki dan Ego

    Ramai lelaki menunjukkan egonya di dua masa, pertama di dalam kerja, dan kedua di atas ranjang. Ini biasanya menyebabkan wanita menjadi bosan. Tetapi sebaik-baiknya wanita patut memepertingkatkan ego suaminya. Wanita yang menyemarakkan api cinta akan menikmati kehangatan api cinta itu. Lelaki mahu wanita memberitahu bahawa sumbangannya diiktiraf dan dinilai. Jika anda tidak menyatakannya kepadanya, siapa lagi. Jika anda mempertingkatkan ego lelaki, ia akan membuatkan lelaki merasa senang dan setiap orang di sekelilingnya akan mendapat faedah terutamanya yang dicintainya. >>> mana da laki yg tak ego!! huh!

    11. Sahabat Yang Paling Baik

    Jadilah sahabat yang paling baik kepada suami anda, dan dia akan menjadi sahabat yang paling baik kepada anda. >>> no komen!

    12. Lelaki Mesra Tanpa Beremosi

    Antara perkara yang ada pada lelaki dan wanita ialah kehendak mutlak untuk dikasihi, dan mengasihi sebagai balasan. Intimasi emosional, bersatunya jiwa bukan hanya jasad, adalah cara bagaimana kasih sayang itu lahir. Ianya bukan satu proses saja, tetapi merupakan penglibatan simia dan magis. Setiap manusia bergantung kepada intimasi emosional untuk seimbang dan gembira, paling kurangnya ia diperlukan untuk meneruskan kehidupan. Tempat di mana lelaki berbeza dari wanita ialah pada kebolehan lelaki untuk mesra dari segi seks tanpa kemesraan emosi. Jalinan atau hubungan antara dua perkara ini iaitu kemesraan seks (cinta berahi) dan kemesraan emosi (cinta kasih) tidak penting pada ramai lelaki. Ramai lelaki memberi keutamaan yang rendah kepada kemesraan emosi. Lelaki lambat mencapai kemesraan emosi berbanding wanita. Lelaki lebih cepat mencapai kemesraan seksual. Kemesraan emosi ujud apabila terdapat hubungan yang rapat dan jujur antara suami isteri. Ia mungkin dianggap penting s ebagai hubungan seks yang lebih memuaskan, tapi jika tanpa kemesraan emosi, seks boleh dilakukan juga oleh lelaki. Melakukan seks tanpa kemesraan emosi boleh menyebabkan punca konflik semulajadi antara lelaki dan wanita. Bila keperluan kemesraan emosi wanita tidak dipenuhi samada sebelum atau selepas seksual, kekecewaan akan melanda wanita. >>> tak brapa nak faham.. ngeh3..

    13. Lelaki Suka Menyelerak


    Lelaki bersifat suka menyelerakkan barang-barang dan berharap isterinya akan mengemas. Kadangkala lelaki mahukan isterinya bersifat seperti ibunya. Walaupun pada kebanyakan ketika lelaki adalah pembuat yang vmemulai atau meneruskan sesuatu, ada kalanya mahu dijaga oleh seorang 'ibu'. Dia menunjukkan kemahuannya itu secara tidak langsung dengan menyelerak. >>> da selerak, tak reti nak kemas!

    Gila Komik
    chomeyl suda!

    Posts : 421
    Points : 15656
    Signature : Future Made Of Virtual Insanity

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by Gila Komik on Fri 17 Apr 2009, 11:15 pm

    dgn rasa bangga nye aku merasa kan ape yg di tulis dalam petikan ini benar hehehe

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by eyes143 on Fri 17 Apr 2009, 11:18 pm

    Gila Komik wrote:dgn rasa bangga nye aku merasa kan ape yg di tulis dalam petikan ini benar hehehe

    waaahhh..
    eyes pun dgn bangganya mengucapkan mekaseyhhh..


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    eday84
    budakchomot

    Posts : 18
    Points : 14060
    Location : Rawang
    Signature : Panassss.. panasnya lab niii

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by eday84 on Sat 18 Apr 2009, 12:54 am

    rahsia saya ialah.. ermmm.. awak tahu

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by eyes143 on Sat 18 Apr 2009, 1:03 am

    hihi..
    memandai je awk ni..


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    LuvHoneY
    chomot-chomeyl

    Posts : 84
    Points : 14338
    Signature : ♥♪♫♪♪

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by LuvHoneY on Mon 20 Apr 2009, 4:27 pm

    eday84 wrote:rahsia saya ialah.. ermmm.. awak tahu

    eden x thu pun.. wateva

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by eyes143 on Mon 20 Apr 2009, 4:42 pm

    LuvHoneY wrote:
    eday84 wrote:rahsia saya ialah.. ermmm.. awak tahu

    eden x thu pun.. wateva

    hihi..
    buat2 tahu je.. specky


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by Qeena on Wed 22 Apr 2009, 9:24 pm

    . Lelaki Suka Membisu

    Wanita berkebolehan untuk membincangkan sesuatu subjek yang sensitif dan mendukacitakan sebagai salah satu cara berhadapan dengan realiti, tetapi lelaki masih lebih suka untuk menyembunyikan dan membisu. >>> jangan la jadi bisu je.. kitorang menyampah tau!!



    ni paling betol tentang lelaki...
    kadang2 membisu dia leh wat sakit hati...
    rasa macam nak telan jer...
    geramsgt

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by eyes143 on Wed 22 Apr 2009, 10:26 pm

    Qeena wrote:. Lelaki Suka Membisu

    Wanita berkebolehan untuk membincangkan sesuatu subjek yang sensitif dan mendukacitakan sebagai salah satu cara berhadapan dengan realiti, tetapi lelaki masih lebih suka untuk menyembunyikan dan membisu. >>> jangan la jadi bisu je.. kitorang menyampah tau!!



    ni paling betol tentang lelaki...
    kadang2 membisu dia leh wat sakit hati...
    rasa macam nak telan jer...
    geramsgt

    rilek2.. blinking

    tanak jmput abg RJ dtg join cni ke.. lol


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    rakyat_jelata
    budakchomot

    Posts : 29
    Points : 14076
    Signature : .::l Agi Idup Agi Ngelaban l::.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by rakyat_jelata on Thu 23 Apr 2009, 5:52 am

    orang kata...
    Syurga ANAK dibawah telapak kaki IBU...
    Syurga ISTERI dibawah telapak kaki SUAMI..
    Syurga SUAMI pulak kat mane ek ?
    confuse

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Mon 11 May 2009, 12:56 pm

    rakyat_jelata wrote:orang kata...
    Syurga ANAK dibawah telapak kaki IBU...
    Syurga ISTERI dibawah telapak kaki SUAMI..
    Syurga SUAMI pulak kat mane ek ?
    confuse
    Syurga suami terletak pada ibunya....
    blinking

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Mon 11 May 2009, 1:35 pm

    iorichee wrote:
    Syurga suami terletak pada ibunya....
    blinking

    tepat skali..
    hehehe... thumb thumb

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Mon 11 May 2009, 1:40 pm

    venomous wrote:
    iorichee wrote:
    Syurga suami terletak pada ibunya....
    blinking

    tepat skali..
    hehehe... thumb thumb

    terima kaseh....
    blushing

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Mon 11 May 2009, 2:17 pm

    iorichee wrote:

    terima kaseh....
    blushing

    xyah la malu2...
    kasih diterime...
    wateva

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Mon 11 May 2009, 3:28 pm

    venomous wrote:
    iorichee wrote:

    terima kaseh....
    blushing

    xyah la malu2...
    kasih diterime...
    wateva

    heheheee....
    blushing
    nasib baik jawapan betol....
    kalo tak....
    tidak

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Mon 11 May 2009, 10:09 pm

    iorichee wrote:

    heheheee....
    blushing
    nasib baik jawapan betol....
    kalo tak....
    tidak

    kalo x kenape ye ???confuseconfuse

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Mon 11 May 2009, 11:08 pm

    venomous wrote:
    iorichee wrote:

    heheheee....
    blushing
    nasib baik jawapan betol....
    kalo tak....
    tidak

    kalo x kenape ye ???confuseconfuse
    kalo x kena masuk sekolah balik....
    nanges nanges
    aku tak rela
    nangesguling nangesguling

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Mon 11 May 2009, 11:17 pm

    iorichee wrote:
    kalo x kena masuk sekolah balik....
    nanges nanges
    aku tak rela
    nangesguling nangesguling

    masuk je...
    bkn kne dftar pun...
    aku slalu je masuk anta adik aku..
    gelakbesar

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Mon 11 May 2009, 11:32 pm

    venomous wrote:
    iorichee wrote:
    kalo x kena masuk sekolah balik....
    nanges nanges
    aku tak rela
    nangesguling nangesguling

    masuk je...
    bkn kne dftar pun...
    aku slalu je masuk anta adik aku..
    gelakbesar
    aku takut cikgu mgorat aku nanti...
    music

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Mon 11 May 2009, 11:36 pm

    iorichee wrote:

    masuk je...
    bkn kne dftar pun...
    aku slalu je masuk anta adik aku..
    gelakbesar
    aku takut cikgu mgorat aku nanti...
    music[/quote]

    xpe....
    mne tau itu jodoh.....
    blinking

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Tue 12 May 2009, 6:25 am

    venomous wrote:
    iorichee wrote:

    masuk je...
    bkn kne dftar pun...
    aku slalu je masuk anta adik aku..
    gelakbesar
    aku takut cikgu mgorat aku nanti...
    music

    xpe....
    mne tau itu jodoh.....
    blinking[/quote]
    huhuhuuu....
    nanges nanges
    karang cikgu tuh tak jadi mgajar plak
    love love

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Tue 12 May 2009, 11:35 am

    iorichee wrote:
    huhuhuuu....
    nanges nanges
    karang cikgu tuh tak jadi mgajar plak
    love love

    xpe.....
    lyn kan je...
    specky

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Tue 12 May 2009, 3:15 pm

    venomous wrote:
    iorichee wrote:
    huhuhuuu....
    nanges nanges
    karang cikgu tuh tak jadi mgajar plak
    love love

    xpe.....
    lyn kan je...
    specky
    tak baguih untuk tontonan bebudak sekolah....
    blushing

    venomous
    chomot-chomeyl

    Posts : 263
    Points : 15058
    Signature : love doesn't make the world go round. love is what makes the ride worth while.

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by venomous on Tue 12 May 2009, 5:01 pm

    iorichee wrote:[
    tak baguih untuk tontonan bebudak sekolah....
    blushing

    ko tlg la ckgu skali..
    jd guru pembntu..
    lalala

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by iorichee on Tue 12 May 2009, 6:09 pm

    venomous wrote:
    iorichee wrote:[
    tak baguih untuk tontonan bebudak sekolah....
    blushing

    ko tlg la ckgu skali..
    jd guru pembntu..
    lalala
    huhuhuuu...
    fenin
    aku nk jadi anak murid...
    gelakbesar
    nanti bole tanya...

    specky
    "cikgu nk kawen dgn saya tak?"
    lurve

    Sponsored content

    Re: Rahsia lelaki yg kita mungkin tahu atau tidak pernah terfikir pun..

    Post by Sponsored content Today at 10:04 am


      Current date/time is Thu 08 Dec 2016, 10:04 am