pengkid?? tomboy???

    Share

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 2:35 pm

    Kajian oleh seorang motivator...

    Menurut sedikit kajian yang saya lakukan, beza antara PengKid dan Tomboy ialah


    • Tomboy ialah budak perempuan yang selesa berpakaian seperti gaya seorang lelaki. Namun naluri dan keinginan mereka masih lagi seperti seorang perempuan.
    • PengKid pula ialah budak perempuan yang berpakaian seperti lelaki dan mempunyai minat pula kepada kaum sejenis iaitu kaum wanita. Mereka ini pula selalunya memainkan peranan sebagai orang lelaki dalam hubungan dengan pasangan mereka.


    Apa yang mahu dibincangkan sebenarnya ialah adakah PengKid ini disebabkan genetik (lahir dalam keadaan yang berbeza dan mempunyai naluri yang berbeza sejak lahir) atau ia disebabkan oleh pengaruh. Sebelum saya berikan pendapat saya, bolehkah anda berikan pendapat anda sendiri atau apa yang anda percaya selama ini?
    Hasil kajian saya, tidak ada kajian Sains yang dapat membuktikan sepenuhnya bahawa gejala ini disebabkan oleh genetik atau terjadi secara semula jadi semasa lahir. Satu kajian yang paling hampir pun mengenai perkara ini ialah satu kajian mengenai otak lelaki ‘gay’. Kajian ini mengatakan bahawa satu bahagian dalam hypothalamus lelaki gay lebih kecil daripada lelaki biasa. Namun kajian ini tidak dapat menentukan sama ada perkara ini berlaku sejak lahir atau terbentuk perlahan-lahan sepanjang hidup lelaki gay.

    Semasa temubual, saya tegaskan tentang satu perkara. Tidak kira PengKid, lesbian, gay atau lelaki lembut, mereka sebenarnya ada pilihan. Banyak kajian Sains dan kajian Psikologi yang membuktikan perkara ini. Mereka boleh pilih untuk tidak bertindak dengan apa yang mereka rasa. Malah pakar psikologi mengatakan bahawa tabiat atau gejala ini sebenarya boleh dihentikan jika mereka memilih untuk melakukan begitu.
    Daripada sudut agama pula, seperti kita semua tahu, mempunyai niat untuk melakukan sesuatu yang salah itu tidak berdosa. Namun jika kita bertindak ke atas niat itu, itu yang menyebabkan dosa. Ustaz Razali, pengarah bahagian penyelidikan JAKIM yang turut menjadi tetamu Selamat Pagi Malaysia ini menerangkan kepada kami bahawa Majlis Fatwa Malaysia telah mengumumkan bahawa gejala PengKid ini ialah sesuatu yang jelas HARAM. Agak menarik juga apabila saya baca mengenai satu kajian barat yang mengatakan bahawa, salah satu faktor mengapa gejala sebegini boleh berlaku ialah kurangnya didikan agama di rumah. Saya percaya anda boleh lihat dan fikirkan sendiri tentang kebenaran kajian ini.
    Semasa membuat kajian, saya mendapat bantuan daripada Tuan Abdul Razak mengenai kedudukan gejala PengKid ini menurut pandangan Islam. Ini adalah sumbangan beliau mengenai perkara ini.
    Daripada Ibn Abbas, Nabi saw bersabda bermaksud: “Allah melaknat golongan perempuan yg menyerupai lelaki, dan lelaki yg menyerupai perempuan”. (Hadis riwayat al-Bukhari, Abu Daud, al-tirmizi, Ibn Majah, & Ahmad)
    daripada Abu Hurairah, bermaksud: ((Rasulullah saw melaknat lelaki yg memakai pakaian perempuan, dan perempuan yg memakai pakaian lelaki)). (hadis sahih, riwayat Ahmad, Abu Daud)
    Rasulullah saw bersabda bermaksud: ((Tiga golongan yg tidak akan masuk syurga….(antaranya): perempuan yang meniru dan berkelakuan seperti lelaki)) (Riwayat Ahmad).

    Terima kasih Tuan Abdul Razak.

    source: http://www.motivasibelajar.com/fikir/tajuk-pengkid-di-rancangan-selamat-pagi-malaysia.html

    komen?? pernah kenal golongan nie?

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16733
    Location : Venice of Perak

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 3:59 pm

    yup..penah kenal.......ajak kapel lagi.....huuu~


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Kehidupan on Sat 25 Apr 2009, 4:02 pm

    igt nk kapel dgn diorang nih la......

    niat nk dakwah..........
    terharu

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16733
    Location : Venice of Perak

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 4:08 pm

    alhamdulillah....bgus tul adik kehidupan ni....

    diorg pon sebenarnya nk berubah..tp ego tu tebal sgt.....nk tgu seru la...ap la....huh~


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Kehidupan on Sat 25 Apr 2009, 4:20 pm

    carnationmyra wrote:alhamdulillah....bgus tul adik kehidupan ni....

    diorg pon sebenarnya nk berubah..tp ego tu tebal sgt.....nk tgu seru la...ap la....huh~

    diam2 tau makcik myra......... blushing blushing

    kang ada orang ngamuk2 lak....... music music

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16733
    Location : Venice of Perak

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 4:28 pm

    Kehidupan wrote:
    carnationmyra wrote:alhamdulillah....bgus tul adik kehidupan ni....

    diorg pon sebenarnya nk berubah..tp ego tu tebal sgt.....nk tgu seru la...ap la....huh~

    diam2 tau makcik myra......... blushing blushing

    kang ada orang ngamuk2 lak....... music music

    sapa yg nk ngamuk tu???

    gtau makcik sket....


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Kehidupan on Sat 25 Apr 2009, 4:34 pm

    carnationmyra wrote:

    sapa yg nk ngamuk tu???

    gtau makcik sket....

    entah la....... gelakbesar gelakbesar

    lalalalala~~~ music music

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16733
    Location : Venice of Perak

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 4:46 pm

    xpe2....nnti makcik gtau kat sume thread....... specky


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Kehidupan on Sat 25 Apr 2009, 4:48 pm

    carnationmyra wrote:xpe2....nnti makcik gtau kat sume thread....... specky

    bagi tau pe lak nih...........? malumalu malumalu

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16733
    Location : Venice of Perak

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 4:50 pm

    gtau suh bce thread nih...... xtaw


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Kehidupan on Sat 25 Apr 2009, 4:52 pm

    carnationmyra wrote:gtau suh bce thread nih...... xtaw

    cam ugut jer nih.......... malumalu malumalu

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 6:32 pm

    carnationmyra wrote:yup..penah kenal.......ajak kapel lagi.....huuu~

    pas tu apa jadi??

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 6:34 pm

    Kehidupan wrote:igt nk kapel dgn diorang nih la......

    niat nk dakwah..........
    terharu

    berdakwah tu bagus...
    jangan sampai terbawak bawak dengan diaorang sudah..

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 6:41 pm

    qeena bukak threat nie...
    bukan untuk mempersendakan atau sebaliknya...
    sama sama kita renungkan...

    kalu kita nak berdakwah pastinya iman kita kuat...
    contohnyer...
    kalu yang dah berpunya tu(especially lelaki)...ingin merubahkan pengkid..
    kena ingat jugak, karang dia syok kat lelaki tu pulak...parah...

    teingat kisah lama pulak...hampeh punya pengkid... geramsgt

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by eyes143 on Sat 25 Apr 2009, 9:08 pm

    Qeena wrote:qeena bukak threat nie...
    bukan untuk mempersendakan atau sebaliknya...
    sama sama kita renungkan...

    kalu kita nak berdakwah pastinya iman kita kuat...
    contohnyer...
    kalu yang dah berpunya tu(especially lelaki)...ingin merubahkan pengkid..
    kena ingat jugak, karang dia syok kat lelaki tu pulak...parah...

    teingat kisah lama pulak...hampeh punya pengkid... geramsgt

    awat plak tu kak ina confuse


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by eyes143 on Sat 25 Apr 2009, 9:09 pm

    carnationmyra wrote:xpe2....nnti makcik gtau kat sume thread....... specky

    jom myra..
    kita gtau caya gelakkecik


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 10:02 pm

    eyes143 wrote:
    Qeena wrote:qeena bukak threat nie...
    bukan untuk mempersendakan atau sebaliknya...
    sama sama kita renungkan...

    kalu kita nak berdakwah pastinya iman kita kuat...
    contohnyer...
    kalu yang dah berpunya tu(especially lelaki)...ingin merubahkan pengkid..
    kena ingat jugak, karang dia syok kat lelaki tu pulak...parah...

    teingat kisah lama pulak...hampeh punya pengkid... geramsgt

    awat plak tu kak ina confuse

    tak de la..teringat kisah lama... namau

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 10:03 pm

    eyes143 wrote:
    carnationmyra wrote:xpe2....nnti makcik gtau kat sume thread....... specky

    jom myra..
    kita gtau caya gelakkecik

    naper nanti caya mare ker?

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by eyes143 on Sat 25 Apr 2009, 10:09 pm

    Qeena wrote:
    eyes143 wrote:
    Qeena wrote:qeena bukak threat nie...
    bukan untuk mempersendakan atau sebaliknya...
    sama sama kita renungkan...

    kalu kita nak berdakwah pastinya iman kita kuat...
    contohnyer...
    kalu yang dah berpunya tu(especially lelaki)...ingin merubahkan pengkid..
    kena ingat jugak, karang dia syok kat lelaki tu pulak...parah...

    teingat kisah lama pulak...hampeh punya pengkid... geramsgt

    awat plak tu kak ina confuse

    tak de la..teringat kisah lama... namau

    meh kita share2 terharu


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by eyes143 on Sat 25 Apr 2009, 10:10 pm

    Qeena wrote:
    eyes143 wrote:
    carnationmyra wrote:xpe2....nnti makcik gtau kat sume thread....... specky

    jom myra..
    kita gtau caya gelakkecik

    naper nanti caya mare ker?

    hihi..
    nak ajak caya usha cni je blushing


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Kehidupan on Sat 25 Apr 2009, 11:23 pm

    adeh....... nangeslari

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14311
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Qeena on Mon 27 Apr 2009, 8:55 pm

    Kehidupan wrote:adeh....... nangeslari

    naper nie??
    nangis n lari lari nie...
    qeena salah ker ?? nanges

    Sponsored content

    Re: pengkid?? tomboy???

    Post by Sponsored content Today at 9:58 am


      Current date/time is Thu 08 Dec 2016, 9:58 am