Bahasa percakapan

    Share

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18508
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Bahasa percakapan

    Post by eyes143 on Fri 24 Apr 2009, 5:08 pm

    Bahagian A adalah cara percakapan semasa zaman diraja.
    B pula zaman sekarang dan
    C pula cara perbualan budak2 remaja zaman sekarang.


    1
    (A) Ingin hamba sampaikan bahawa sesungguhnya memadailah dengan hanya menepuk di bahagian anggota tanpa meninggalkan kesan.
    (B) Saya ingin nasihatkan awak kalau nak pukul, jangan sampai ada bekas
    (C) Wa cakap sama lu ...lu kalau mao kropok dia...lu kropok jangan kasi lebam beb.
    2
    (A) Sungguh mengecewakan peradaban tuan hamba di depan majlis ini.
    (B) Kurang ajar sungguh awak nie
    (C) Oi Kakak kao punyer laki ahhh! Kong ajar eh? Siot punyer budak!
    3
    (A) Sesungguhnya hamba masih mengharap balasan kasih dari tuan hamba... akan tetapi, hamba tidak ingin memaksa tuan hamba untuk membuat keputusan.
    (B) Cinta aku belum lagi berbalas...berilah aku peluang kali ini untuk mengisi ruang hati mu.
    (C) Beb....wa takmu jiwa-jiwa sama lu...tapi wa sudah cintan rabak sama lu...wa takut wa takleh tahan nanti wa terdugong ..plse ahhhhh.
    4
    (A) Sayugia diingatkan bahawa sesungguhnya tarikh masuknya permulaan bulan syawal ialah esok...dari itu hari ini merupakan hari penggenap Ramadan.
    (B) Di sini diumumkan bahawa besok kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri
    (C) Oi!!!!!! Besok dah tak payah poser! Yeaaahhooooooooooooooooo!!!!!!
    5
    (A) Adalah menjadi harapan hamba sekiranya dapat hamba bersama-sama tuan sekelian ke majlis keramaian itu kelak.
    (B) Saya ingin bersama-sama anda ke majlis itu...boleh tak?
    (C) Hoi penyapu! Korang tunggu aku tau...aku pun nak ikot.
    6
    (A) Barangsiapa yg telah dgn tanpa segan dan silu melakukan sesuatu kemungkaran...maka..atas dirinya akan dibalas kemungkaran.
    (B) Siapa yg berbuat jahat akan dihukum
    (C) Sapa yg tunjok terer kat sini aku kompang sampai mati..bedek takda....jgn memain dgn aku hah.
    7
    (A) Sungguh menakjubkan kesaktian yg ada atas empunya diri
    (B) Dia sungguh hebat sekali
    (C) Mak kao! Pawer siol!
    8
    (A) Adalah menjadi kemusykilan bagi diri hamba tentang perkara yg telah diketengahkan
    (B) Apakah maksud anda?.Boleh tolong jelaskan?
    (C) Oi! What cork are u talking about?...say poply ahh!


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    shukcaya
    tukangwelkamMV

    Posts : 632
    Points : 16368
    Location : dush dye!
    Signature : there's only one thing two do three words four you.. :D

    Re: Bahasa percakapan

    Post by shukcaya on Fri 24 Apr 2009, 5:24 pm

    eyes143 wrote:Bahagian A adalah cara percakapan semasa zaman diraja.
    B pula zaman sekarang dan
    C pula cara perbualan budak2 remaja zaman sekarang.



    gelakbesar gelakbesar gelakbesar

    abg sy yg A tu
    gelakbesar gelakbesar gelakbesar

    sy prefer B
    xtaw xtaw xtaw


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________
    I never meant the things I said to make you cry can I say I'm sorry
    It's hard to forget and yes I regret all these mistakes

    Was I invading in on your secrets Was I too close for comfort
    You're pushing me out When I wanted in


    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16723
    Location : Venice of Perak

    Re: Bahasa percakapan

    Post by carnationmyra on Fri 24 Apr 2009, 6:15 pm

    hi hi hi....makaroniudang suda pastinya c......



    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18508
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Bahasa percakapan

    Post by eyes143 on Fri 24 Apr 2009, 7:39 pm

    CarnationMyra wrote:hi hi hi....makaroniudang suda pastinya c......


    myra yang mna stu confuse


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    makaroniudang
    chomot-chomeyl

    Posts : 90
    Points : 14208
    Signature : nape asek aku on9 sorg2 je ni......

    Re: Bahasa percakapan

    Post by makaroniudang on Sat 25 Apr 2009, 8:56 am

    carnationmyra wrote:hi hi hi....makaroniudang suda pastinya c......


    wah wah wah.... mira..
    statement yang agak berani

    gelakkecik

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16723
    Location : Venice of Perak

    Re: Bahasa percakapan

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 9:02 am

    makaroniudang wrote:
    carnationmyra wrote:hi hi hi....makaroniudang suda pastinya c......


    wah wah wah.... mira..
    statement yang agak berani

    gelakkecik

    berani kerana benar....... gelakbesar


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    makaroniudang
    chomot-chomeyl

    Posts : 90
    Points : 14208
    Signature : nape asek aku on9 sorg2 je ni......

    Re: Bahasa percakapan

    Post by makaroniudang on Sat 25 Apr 2009, 9:08 am

    mentang2 ko tue sket dari aku
    jatuh la saham aku cm ni
    blushing

    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16723
    Location : Venice of Perak

    Re: Bahasa percakapan

    Post by carnationmyra on Sat 25 Apr 2009, 10:34 am

    ha ha ha.....tua sgt ke ak nih????


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    makaroniudang
    chomot-chomeyl

    Posts : 90
    Points : 14208
    Signature : nape asek aku on9 sorg2 je ni......

    Re: Bahasa percakapan

    Post by makaroniudang on Sat 25 Apr 2009, 10:36 am

    tue la sket dari aku kan
    wateva

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18508
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Bahasa percakapan

    Post by eyes143 on Sat 25 Apr 2009, 1:24 pm

    makaroniudang wrote:tue la sket dari aku kan
    wateva

    beza setaun je..
    hihi.. malumalu


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    Qeena
    MODfire

    Posts : 79
    Points : 14301
    Location : Kuala Lumpur
    Signature : ~~ Tetapkan hati aku..hanya untuk dia...~~

    Re: Bahasa percakapan

    Post by Qeena on Sat 25 Apr 2009, 2:40 pm

    aku tengok keadaan...
    kalu yang depan mata tu putera raja...maka A la jadinyer...
    kalu yang lain tu...kejap B, kejap C....
    ikut tahap kesopanan....

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18508
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Bahasa percakapan

    Post by eyes143 on Sat 25 Apr 2009, 9:43 pm

    Qeena wrote:aku tengok keadaan...
    kalu yang depan mata tu putera raja...maka A la jadinyer...
    kalu yang lain tu...kejap B, kejap C....
    ikut tahap kesopanan....

    lau C abih sopan ek kak ina


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17138
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Bahasa percakapan

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 5:09 pm

    saya punya D....

    takdak plak dalam ni.....

    Gila Komik
    chomeyl suda!

    Posts : 421
    Points : 15646
    Signature : Future Made Of Virtual Insanity

    Re: Bahasa percakapan

    Post by Gila Komik on Wed 20 May 2009, 5:33 pm

    aku nye lak sumer salah hehehe

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17138
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Bahasa percakapan

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 5:41 pm

    hang cakap camna GK?

    Sponsored content

    Re: Bahasa percakapan

    Post by Sponsored content Today at 10:08 pm


      Current date/time is Tue 06 Dec 2016, 10:08 pm