untuk bekas kekaseyh~

    Share

    shukcaya
    tukangwelkamMV

    Posts : 632
    Points : 16378
    Location : dush dye!
    Signature : there's only one thing two do three words four you.. :D

    untuk bekas kekaseyh~

    Post by shukcaya on Thu 23 Apr 2009, 11:53 pm

    Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.

    Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Ziku itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Burma. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 1998.
    Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di Lembah Klang. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut. Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelahaku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagit dan stlagmit yang bagai sembilu.

    Kondominium cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

    Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

    Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.

    Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan McGyver, McDonald's, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.

    Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah SOGO, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak?


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________
    I never meant the things I said to make you cry can I say I'm sorry
    It's hard to forget and yes I regret all these mistakes

    Was I invading in on your secrets Was I too close for comfort
    You're pushing me out When I wanted in


    carnationmyra
    superpower MV

    Posts : 703
    Points : 16733
    Location : Venice of Perak

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by carnationmyra on Thu 23 Apr 2009, 11:58 pm

    Sejak kau tiada, aku sering menyendiri
    berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang.
    Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak
    lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan
    dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil
    makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku
    membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran
    sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

    apa kes la mamat nih.....hi hi hi....mmg xbetul trus pas putus cinta......


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15684
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by ratusanRM on Fri 24 Apr 2009, 12:00 am

    CarnationMyra wrote:Sejak kau tiada, aku sering menyendiri
    berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang.
    Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak
    lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan
    dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil
    makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku
    membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran
    sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

    apa kes la mamat nih.....hi hi hi....mmg xbetul trus pas putus cinta......


    tu dah mereng tu confuse confuse

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by Kehidupan on Fri 24 Apr 2009, 12:05 am

    apa barang jadi jiwang2 nih.........

    nanges nanges nanges

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15684
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by ratusanRM on Fri 24 Apr 2009, 12:07 am

    Kehidupan wrote:apa barang jadi jiwang2 nih.........

    nanges nanges nanges


    ada org tu lagi la jiwang.... dulu guna abatar bunga blushing malumalu

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by Kehidupan on Fri 24 Apr 2009, 12:10 am

    ratusanRM wrote:


    ada org tu lagi la jiwang.... dulu guna abatar bunga blushing malumalu

    bunga tuh tanda ganas la.......... malumalu malumalu malumalu

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15684
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by ratusanRM on Fri 24 Apr 2009, 12:14 am

    Kehidupan wrote:

    bunga tuh tanda ganas la.......... malumalu malumalu malumalu


    oooo....




    pasni kalau awek tuan dapat bunga.... so, tandanya tuan ganaz la kat dia eh? confuse confuse

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by Kehidupan on Fri 24 Apr 2009, 12:16 am

    oooo....




    pasni kalau awek tuan dapat bunga.... so, tandanya tuan ganaz la kat dia eh? confuse confuse[/quote]

    jgn harap dia dpt bunga dari saya nih......... haha haha

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18518
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by eyes143 on Fri 24 Apr 2009, 12:22 am

    shukcaya wrote:Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.

    sian mamat ni..


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15684
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by ratusanRM on Fri 24 Apr 2009, 12:26 am

    Kehidupan wrote:

    jgn harap dia dpt bunga dari saya nih......... haha haha


    tu namanya kedekut taik idung masin blushing malumalu

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18087
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by Kehidupan on Fri 24 Apr 2009, 7:52 am

    ratusanRM wrote:


    tu namanya kedekut taik idung masin blushing malumalu

    pernah rasa ke nih...........? terharu terharu

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15684
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by ratusanRM on Fri 24 Apr 2009, 11:38 pm

    Kehidupan wrote:

    pernah rasa ke nih...........? terharu terharu


    perumpamaan.... ko salu ke rase? confuse

    pinkrabbit
    chomot-chomeyl

    Posts : 165
    Points : 14652
    Location : Earth..
    Signature : i just want happiness...

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by pinkrabbit on Sun 26 Apr 2009, 11:47 am

    ratusanRM wrote:
    Kehidupan wrote:

    jgn harap dia dpt bunga dari saya nih......... haha haha


    tu namanya kedekut taik idung masin blushing malumalu

    penah rase la tu.. gelakkecik

    Gila Komik
    chomeyl suda!

    Posts : 421
    Points : 15656
    Signature : Future Made Of Virtual Insanity

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by Gila Komik on Sun 26 Apr 2009, 1:34 pm

    cam org gler je huhu

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14798
    Signature : Life Must Go On....

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by iorichee on Fri 15 May 2009, 6:29 pm

    kritikal btol mamat nieh....
    nanges nangesnangesnanges

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17148
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by king_diamond on Sun 17 May 2009, 3:56 pm

    untuk bekas kekasih?

    ~suh dia rekemen sorang dari kawan2 dia, gerenti dia tak mau bagi

    Sponsored content

    Re: untuk bekas kekaseyh~

    Post by Sponsored content Today at 4:00 am


      Current date/time is Fri 09 Dec 2016, 4:00 am