Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Share

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Sun 19 Apr 2009, 4:12 pm

    Mulianya seorang isteri disisi Allah...
    Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak..
    Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isterinmereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.
    Biarlah buruk mana isteri anda,nsayangilah mereka.......

    Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia.
    Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...
    7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.
    Cuti bersalin juga sehingga 60 hari,
    Bila dah bersalin tu, susukanlah anak..jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak..
    Si suami pulak, jgn la berebut dgn anak utk menyusu pulak..
    Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah,
    Tapi bila dah habis cuti tu..layan lah suami.."offer" lah pada suami,
    Nabi bersabda : berjimak dgn isteri itu pahala..jangan buat deekkk jeee,Jangan buat alasan itu dan ini pulak..ingat tu si isteri yee!!!Kata nak pahala lebih.

    Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.. ..
    sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

    Satu lagi berita gembira untuk wanita,
    Sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya,
    Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
    Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita,
    jadi kenapa perlu takut nak beranak?

    Marilah kita pegang kepada tali Allah.
    Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
    Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.
    Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

    Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.
    Contohnya bila dia redho suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Alah keatasnya jua..

    Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.
    Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

    Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..
    Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya.

    Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    Kehidupan
    kanak2 terpilih

    Posts : 1082
    Points : 18097
    Location : Saint Petersburg
    Signature : "Mereka yang menghidupkan sunnah Rasulullah SAW di akhir zaman umpama menggenggam bara api yang menyala. Kitakah mereka itu?"

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by Kehidupan on Sun 19 Apr 2009, 4:13 pm

    wah, untung tul jadi wanita nih......... big eyes big eyes big eyes big eyes

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Sun 19 Apr 2009, 4:34 pm

    Kehidupan wrote:wah, untung tul jadi wanita nih......... big eyes big eyes big eyes big eyes

    mmg untung..
    so hargailah isteri anda dgn sebaik-baiknya terharu


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    iorichee
    chomot-chomeyl

    Posts : 264
    Points : 14808
    Signature : Life Must Go On....

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by iorichee on Wed 13 May 2009, 6:08 pm

    terharu betapa istimewa seorang wanita nieh...

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Sun 17 May 2009, 5:13 pm

    cuma kadang2 seorang wanita tu gagal menghargai pasangannya......

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Sun 17 May 2009, 6:14 pm

    king_diamond wrote:cuma kadang2 seorang wanita tu gagal menghargai pasangannya......

    yg tu spesel kes malumalu


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Sun 17 May 2009, 8:10 pm

    eyes143 wrote:
    king_diamond wrote:cuma kadang2 seorang wanita tu gagal menghargai pasangannya......

    yg tu spesel kes malumalu


    tapi yang terkena tu tak jadi spesel la, dia jadik diesel geramsgt geramsgt geramsgt

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Tue 19 May 2009, 6:47 pm

    king_diamond wrote:
    eyes143 wrote:
    king_diamond wrote:cuma kadang2 seorang wanita tu gagal menghargai pasangannya......

    yg tu spesel kes malumalu


    tapi yang terkena tu tak jadi spesel la, dia jadik diesel geramsgt geramsgt geramsgt

    erkk..
    orait la tu..
    ade gak "sel" kat blkg blushing


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 1:08 pm

    nak kensel pun tak leh ni..........

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15694
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by ratusanRM on Wed 20 May 2009, 2:25 pm

    cepat2 la jadi isteri blushing

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Wed 20 May 2009, 6:13 pm

    ratusanRM wrote:cepat2 la jadi isteri blushing

    takde calon lg nangeslari


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15694
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by ratusanRM on Wed 20 May 2009, 6:23 pm

    eyes143 wrote:
    ratusanRM wrote:cepat2 la jadi isteri blushing

    takde calon lg nangeslari


    bukak la thread carik calon malumalu malumalu malumalu

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Wed 20 May 2009, 6:27 pm

    ratusanRM wrote:
    eyes143 wrote:
    ratusanRM wrote:cepat2 la jadi isteri blushing

    takde calon lg nangeslari


    bukak la thread carik calon malumalu malumalu malumalu

    sy tidak secerdik tu lagi..
    lgpun lau abg sy tahu..
    mesti sy kena smash geramsgt


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15694
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by ratusanRM on Wed 20 May 2009, 6:30 pm

    eyes143 wrote:
    sy tidak secerdik tu lagi..
    lgpun lau abg sy tahu..
    mesti sy kena smash geramsgt


    ooowhh.... dah ada abg blushing malumalu



    jgn berebut abg suda specky

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Wed 20 May 2009, 7:09 pm

    ratusanRM wrote:
    eyes143 wrote:
    sy tidak secerdik tu lagi..
    lgpun lau abg sy tahu..
    mesti sy kena smash geramsgt


    ooowhh.... dah ada abg blushing malumalu



    jgn berebut abg suda specky

    yg tu abg sy sorg je..
    sbg adek yg baik, sy kena ikut ckp abg sy..
    t mak kami mrh nanges


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 7:12 pm

    alahai sedeynya ayat adek

    ratusanRM
    chomeyl suda!

    Posts : 516
    Points : 15694
    Signature : Selamat tinggal chart...

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by ratusanRM on Wed 20 May 2009, 7:12 pm

    eyes143 wrote:

    yg tu abg sy sorg je..
    sbg adek yg baik, sy kena ikut ckp abg sy..
    t mak kami mrh
    nanges



    macam kenal je ayat tu blushing malumalu

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 7:13 pm

    mmg kenai pun huhu

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Wed 20 May 2009, 7:21 pm

    king_diamond wrote:alahai sedeynya ayat adek

    nanges la ckit nangeslari


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 8:21 pm

    watpe nak nangis.....

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Wed 20 May 2009, 8:48 pm

    king_diamond wrote:watpe nak nangis.....

    dah sedey confuse


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Wed 20 May 2009, 9:56 pm

    eyes143 wrote:
    king_diamond wrote:watpe nak nangis.....

    dah sedey confuse


    usah menangis sayang ~ eddie hamid n sapura

    eyes143
    superpower MV

    Posts : 1175
    Points : 18528
    Location : :: pEaRL !sLaNd ::
    Signature : incik kecHiX..~~

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by eyes143 on Wed 20 May 2009, 11:28 pm

    king_diamond wrote:
    eyes143 wrote:
    king_diamond wrote:watpe nak nangis.....

    dah sedey confuse


    usah menangis sayang ~ eddie hamid n sapura

    besnyaaa lagu tu nanges


    ____________________________________________________________________________________________________________________________________

    "kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu.. seandainya antara kamu punya rasa rindu.."

    castle in da sky is mine

    king_diamond
    superpower MV

    Posts : 767
    Points : 17158
    Location : palestine
    Signature : iman adalah aset...kalau kurang boleh tambah...kalau abis leh bankrap...hihi

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by king_diamond on Thu 21 May 2009, 12:17 am

    ni thread lagu nasyeed la....iskkkkk

    Sponsored content

    Re: Mulianya seorang isteri di sisi Allah SWT..

    Post by Sponsored content Today at 10:57 am


      Current date/time is Sat 10 Dec 2016, 10:57 am